Nota de premsa: Mig curs de diferència en competència lectora a 4t de primària entre l’alumnat que té acompanyament lector familiar i el que no

La Fundació Bofill impulsa la campanya “Les famílies, aliades de la lectura” per contribuir a que les escoles, biblioteques i entitats liderin accions que incrementin el potencial de les famílies en l’acompanyament lector dels seus fills i filles

1) A Catalunya, 1 de cada 4 infants té un nivell lector baix quan acaba l’educació primària. No disposar d’un nivell òptim de comprensió lectora compromet negativament el rendiment acadèmic, prescriptor del fracàs escolar.

2) El grau de competència lectora afecta de manera desigual a les famílies. L’alumnat que pertany a famílies amb baix nivell de renda, a 4t de primària presenta un nivell de competència lectora que es correspon a gairebé mig curs acadèmic menys que l’alumnat de famílies benestants (20 punts).

3) L’acompanyament i el clima lector són factors determinants, lleugerament per sobre de la renda familiar (22 punts). La diferència entre l’alumnat amb suport familiar i el que no en té és significativa i es correspon a mig curs acadèmic a 4t de primària.

4) És urgent fomentar polítiques públiques encaminades a activar el rol de les famílies com a agents clau en el desenvolupament de la competència lectora, especialment en els casos d’entorns més vulnerables en els quals no es disposa d’ambients favorables per a la lectura.

5) Per contribuir a donar-hi resposta, la Fundació Bofill presenta avui a les 17:30 h al Hub Social – Fundació Bofill (c/ Girona 34) la campanya “Les famílies, aliades de la lectura”. La iniciativa té l’objectiu de capacitar a les famílies de 4t, 5è i 6è de primària perquè acompanyin de forma exitosa el procés d’aprenentatge i construcció d’hàbits lectors dels seus fills i filles.

I tu, t'hi vols involucrar?
Anima't a promoure famílies lectores!

Digue’ns què necessites