Guanyem un estiu lector és una campanya promoguda des del Programa LECXIT de la Fundació Bofill per a incentivar la lectura en temps de vacances, dirigida a infants de 3er, 4rt i 5è de primària i amb especial èmfasi per aquells que a l’estiu no disposen d’activitats que estimulin els seus aprenentatges.
A Catalunya un 13,2% dels nostres infants finalitzen la primària amb un nivell baix de comprensió lectora. Aquest problema s’agreuja encara més en els períodes llargs sense escola. Molts dels infants que tenen dificultats de comprensió coincideixen amb aquells que tenen pocs hàbits lectors i, per tant, amb aquells que a l’estiu llegeixen poc o gens perquè la seva relació amb el llibre es dóna només al centre educatiu.
Si, a més, a aquest fet li sumem que aquests perfils d’infants poques vegades tenen accés a activitats educatives i culturals a l’estiu, l’escenari és encara més desencoratjador. Per més del 80% dels infants provinents de contextos més vulnerables l’estiu suposa una pèrdua d’entre dos i tres mesos d’escolarització, que s’acumula any rere any. És a dir, aquesta desigualtat no només no es compensa amb acceleradors que permetin iniciar el setembre en igualtat de condicions, sinó que augmenta amb el temps.
Com ho hem fet els darrers tres cursos, aquest any ens proposem enriquir l’estiu amb orientacions i activitats de lectura per no deixar ningú enrere i garantir l’inici del nou curs amb les ganes i seguretat necessàries per a que sigui un èxit!

QUÈ US PROPOSEM I COM PODEU PARTICIPAR?

Que escoles de primària, biblioteques municipals, llibreries i entitats socials lidereu accions que fomentin la lectura dels infants en temps de vacances.
Com pots participar a la campanya?
  • Si ets una escola de primària, pots demanar i repartir Kits Lector pels teus infants de 3r, 4t i 5è de primària.
  • Si ets una biblioteca municipal, una llibreria o entitat social, pots demanar i repartir Kits Lectors als teus infants de 3r, 4t i 5è de primària, pots ser punt de distribució de Kits Lectors per altres infants que vinguin a demanar-lo individualment i pots informar-nos de les activitats d’estiu lectores obertes i grauïtes que facis perquè les publiquem en el “Calendari d’activitats” de la web. 
  • Si ets una família individual, pots consultar el “Mapa de punts de distribució” que trobaràs a sota, acostar-t’hi i demanar un Kit Lector pel teu fill o filla. 

 

QUÈ ÉS EL KIT LECTOR I COM FUNCIONA?

El Kit Lector és el material que s’entrega als infants i inclou el Carnet Lector i les Orientacions per famílies
A més, cada espai que demani Kits Lectors també rebrà les Orientacions pel lliurament dels Kits, el Cartell de Punt de Distribució i l’Adhesiu Superlector/a
El Kit Lector s’entrega als infants abans d’acabar el curs per tal que puguin fer les lectures i emplenar-lo durant l’estiu. Tornant de vacances els infants presenten el Carnet Lector emplenat i se’ls fa entrega de l’adhesiu. 

Carnet Lector

carnetweb

El Carnet Lector inclou 3 passatemps. Clica aquí per veure les solucions. 

com i quan disposar de kits lectors?

Si ets una persona individual i vols aconseguir un Kit Lector, consulta el mapa de punts de distribució, apropa’t i demana’l. 
Si ets una escola de primària, biblioteca municipal, entitat social o llibreria, i estàs interessada a rebre els Kits Lectors per infants de 3r, 4t i 5è de primària, omple el formulari i te’ls farem arribar gratuïtament. 
Per a qualsevol dubte podeu enviar un correu  a lecxit@fbofill.cat o trucar-nos al 934 588 700.

espais de distribució dels kits per a persones individuals

Les biblioteques i llibreries que apareixen en aquest mapa () també distribueixen kits lectors, de forma individual, als infants de 3r, 4t i 5è de primària que ho demanin. Si vols un Kit Lector només t’has d’acostar a un d’aquests espais i demanar-lo a partir de l’1 de juny!
* Mapa en construcció: Els punts de distribució definitius apareixeran a partir de mitjans de maig. 

CALENDARI D’ACTIVITATS

El calendari mostra les activitats lectores d’estiu gratuïtes i obertes a tothom que realitzin biblioteques municipals, llibreries i entitats socials. Consulta-les i participa a totes les que vulguis!
*Calendari d’activitats en construcció: El calendari d’activitats definitiu estarà disponible a mitjans de maig.

Sac de rondalles. El pinzell de la Carme

Data i hora: 14 de juny a les 17.30h

Lloc: Biblioteca Vila de Gràcia

Municipi: Barcelona

Edat: A partir de 4 anys

Club de lectura infantil

Data i hora: Els matins de juliol i agost

Lloc: Biblioteca de Térmens

Municipi: Tèrmens

Edat: De 9 a 12 anys

Bibliotrivial

Data i hora: Del 6 de juny al 23 de setembre

Lloc: Biblioteca Carles Morató

Municipi: Solsona

Edat: De 5 a 12 anys

Llegim

Data i hora: 27 de juny a les 16.30h

Lloc: Biblioteca Municipal l’Ensumania

Municipi: El Pla de Santa Maria

Edat: De 6 a 14 anys

Lots sorpresa

Data i hora: 15 de juny a les 18h

Lloc: Biblioteca Marcel·lí Domingo

Municipi: Tortosa

Edat: A partir de 8 anys

Bibliopiscina

Data i hora: Juliol i agost

Lloc: Piscina Municipal de la Jonquera

Municipi: La Jonquera

Edat: De 0 a 15 anys

Acampa a la biblioteca 'Les mil i una nits'

Data i hora: 10 al 14 de juliol de 9.30h a 13.30h

Lloc: Biblioteca Francesc Candel

Municipi: Barcelona

Edat: De 9 a 12 anys

Lecxit d'estiu

Data i hora: Dimarts i dijous de 10.00h-11.00h del 27 de juny al 20 de juliol 

Lloc: Escola Municipal de Formació Continuada de Maçanet de la Selva

Municipi: Maçanet de la Selva

Edat: De 8 a 12 anys

Bibliofamília a la Bibliopiscina

Data i hora: 28 de juliol i 3, 10 i 17 d’agost a les 18:30 h

Lloc: Bibliopiscina: Piscines Municipals de Belianes

Municipi: Belianes

Edat: Públic familiar

Llegim a l'estiu! Guanyem un estiu lector i Club d'investigació 2023: Misteris bestials

Data i hora: Del 20 de juny a l’11 de setembre (Guanyem un estiu lector) – Des d’ara fins a finals de 2023 (Misteris Bestials)

Lloc: Biblioteca Municipal Cardedeu

Municipi: Cardedeu

Edat: A partir de 7 anys

Data i hora: 

Lloc: 

Municipi: 

Edat: 

Visita la web

Data i hora: 

Lloc: 

Municipi: 

Edat: 

Visita la web

Scroll to Top